Po szczytach Kaszub (2008)

Ogółem 16,5 km, w terenie 11 km

Gołubie – Szymbark – Szwedzka Góra (315 m n.p.m.) – Wieżyca (328 m n.p.m) – Szymbark – Gołubie

Wyjechaliśmy z Gołubia, czarnym szlakiem przez pola i lasy, mijajac po drodze pieknie położone jezioro Kniewo, (uwaga, na parę wymagających podjazdów) dojechaliśmy do Szymbarka. W Szymbarku skręciliśmy w drogę asfaltową prowadzącą do najdłuższej deski świata i domu do góry nogami, a gdy szlak skręca w lewo w strone Wieżycy, my jedziemy dalej prosto. Przed samym Szymbarskim skansenem skręcamy w lewo do lasu i jedziemy cały czas prosto, aż do szosy nr 20 prowadzącej z Żukowa do Kościerzyny. Przekroczyliśmy ją i jedziemy dalej prosto, pod dość stromą górkę. Przy zjeździe z szosy do lasu jest betonowy słupek o numerze 3-118.

Dojeżdzamy na szczyt Szwedzkiej Góry, na której obecnie znajduje się stacja łączy radiowych, ale jak przyjrzymy sie dokładnie, to możemy wypatrzyc pozostałości po wybudowanej w czasie II Wojny Światowej niemieckiej radiolatarni o nazwie Luftwaffe FuSAn-724/725 Bernhard. Niektórzy miejscowi gawędziarze twierdzą że była tu wyrzutnia niemieckich rakiet V, ale niestety jest to tylko legenda, mająca na celu uatrakcyjnić te tereny, ale kto wie……

Bardziej szczegółowe informacje o radiolatarni

Ze Szwedzkiej góry zjechaliśmy tą samą drogą w kierunku Skansenu i dalej w prawo czarnym szlakiem pojechaliśmy na Wieżycę, gdzie zrobiliśmy sobie krótką przerwę. Po krótkim odpoczynku zjeżdzamy w dół czarnym szlakiem, aż do samego Gołubia.

Widok na obie wieże.

Trasa mniej więcej wygląda tak

Wyświetl większą mapę

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>