Tajemnicza Kamienna Twarz w TPK [2009][Ślad GPS]

Ogółem 25 km, w terenie 13 km

Trasa nie należy do łatwych, jest parę górek, szczególnie uciążliwy jest podjazd na Wzniesienie Marii.

Jak zwykle naszą wycieczkę rozpoczęliśmy z pod centrum handlowego Manhattan, a następnie ulicą Jaśkową Doliną pojechaliśmy do góry, w kierunku Moreny. Po około 2 km jazdy, skręciliśmy w prawo do lasu, mijając tak zwany „szlaban do lasu”, jedziemy prosto, w pewnym momencie po prawej stronie napotykamy  żółty szlak pieszy, wspinamy się pod dość stromą górkę, skręcamy w lewo i jadąc cały czas prosto piaszczystą drogą, dojeżdżamy do skrzyżowania gdzie skręcamy w prawo (po naszej prawej stronie znajduje się boisko). Po jakimś 1 km skręcamy w lewo i dość karkołomnym zjazdem
(uwaga na wystające korzenie i pieńki..) dojeżdżamy do nieczynnej stacji benzynowej, skręcamy w prawo, i zjeżdżamy kilkadziesiąt metrów w dół do pierwszego przejścia dla pieszych, przechodzimy przez nie i jedziemy prosto ul. Dolne Migowo. Po przejechaniu około kilometra, częściowo dawnym nasypem kolejowym, po prawej stronie napotykamy teren rozjeżdżony przez terenówki, skręcamy w jego stronę, podjeżdżamy pod ostrą piaszczystą górkę. Będąc na samej górze kierujemy się w dół wąską ścieżką i dojeżdżamy do utwardzonej drogi, przejeżdżamy przez a’la mostek i skręcamy w prawo, następnie dojeżdżamy do dużego skrzyżowania i skręcamy w lewo. Na końcu ulicy na rozwidleniu kierujemy sie w prawo w stronę sanktuarium. Na następnym skrzyżowaniu skręcamy znowu w prawo i wyznaczoną ścieżką rowerową wjeżdżamy na samą górę. Będąc w Złotej Karczmie dojeżdżamy do przejścia dla pieszych przez ulicę Juliusza Słowackiego i jedziemy dalej prosto ulicą Wiolinową, do samego jej końca. Teraz wjeżdżamy do lasu i kierujemy się żółtym szlakiem który doprowadzi nas na Wzniesienie Marii. Jadąc szlakiem należy bacznie obserwować jego oznakowanie, ponieważ jedno ze skrzyżowań w lesie jest bardzo słabo oznakowane, i jak widać zresztą na załączonej mapce, pogubiliśmy się na nim, jeżdziliśmy we wszystkie strony, tylko nie w tą co trzeba, i dopiero po chwili trafiliśmy z powrotem na szlak. Na papierowej mapie turystycznej np. Trójmiejski Park Krajobrazowy wydawnictwo EkoKapio jest to skrzyżowanie z „Gliniastą Drogą” i trzeba na nim pojechać w prawo. Po około 0,7km skręcamy w lewo, w miejscu gdzie żółty szlak łączy się z czarnym. Od tego miejsca czeka nas dość trudny podjazd na Wzniesienie Marii.

Będąc już na Wzniesieniu Marii, trafić do Kamiennej Twarzy nie jest łatwo. Nam udało się znaleźć ją dopiero za drugim podejściem (pierwsza wyprawa zakończyła sie niepowodzeniem). Należy obejść prawą stroną wzniesienie, które widać na zdjęciu w tle, i poszukać jej w dolinie która znajduje się za tym wzniesieniem.

Uwaga ! Będąc ostatnio zauważyliśmy ze Kamienna Twarz znajduję się kilka metrów niżej w stronę drogi (która znajduje sie na końcu doliny) i wydaje nam się że ktoś się do niej dobiera, chcąc ją prawdopodobnie „ukraść”!.

Po krótkiej przerwie przy Kamiennej Twarzy, wróciliśmy na Wzniesienie Marii i pojechaliśmy czarnym szlakiem do Doliny Ewy.

Następnie zjechaliśmy do Oliwy (jak pokazuje strzałka widoczna na zdjęciu), a z Oliwy ścieżką rowerową wzdłuż al. Grunwaldzkiej do Wrzeszcza.

Dokładna trasa opracowana za pomocą GPS