Wycieczka po Pięknych Zakątkach Kaszub (2008)

Ogółem 50 km, w terenie 32 km

Lampa (okolice Chmielna) – Chmielno – Kożyczkowo – Mirachowo – Nowa Huta – J.Kamienne, Diabelski Kamień Groty MirachowskieSzczelina Lechicka – Mirachowo – Reskowo – Chmielno – Lampa

Wyruszyliśmy z Lampy i pojechaliśmy szosą do Chmielna. Za Chmielnem skręcamy w lewo, dojeżdzamy polną drogą do szosy 211, przekraczamy ją i jedziemy do Kożyczkowa. Z Kożyczkowa pojechaliśmy do Mirachowa leśno-polną drogą. Jest tam po drodze nielada podjazd, który doprowadza nas do jednego z wyższych w okolicy rejonów (220 m n.p.m.).

W Mirachowie zrobiliśmy sobie chwilę przerwy. Obejrzeliśmy zabytkowy, szlachecki dworek z XVIII w. i pojechaliśmy dalej.

Z Mirachowa jedziemy czerwonym szlakiem nad j.Kamienne gdzie znajduje się Diabelski Kamień.

Jedziemy dalej czerwonym szlakiem w stronę j.Lubygość, gdzie zatrzymujemy się na chwilę, aby „zwiedzić” Groty Mirachowskie.

Trasa dalej wiedzie czerwonym szlakiem, wzdłuż j.Lubygość aż do Szczeliny Lechickiej, gdzie warto popatrzeć na piekną panoramę Kaszub (podobno najpiękniejszy widok na Kaszubach)

Ze Szczeliny Lechickiej jedziemy przyjemnym zjazdem w stronę j.Kocenko i na mostku łączącym te jezioro z j.Potęgowskim zatrzymujemy sie na chwilę aby zrobić parę zdjęć, za mostkiem skręcamy w lewo, opuszczamy czerwony szlak i kierujemy się w droge powrotną w strone Mirachowa, dojeżdzamy do j.Lubygość, gdzie ponownie napotykamy czerwony szlak i w miejscu gdzie szlak skręca w lewo, my jedziemy w prawo i kamienistą drogą pod górę docieramy do leśniczówki Mirachowo, obok leśniczówki rośnie, warty zobaczenia, ponad 27 metrowy świerk pospolity. Za leśniczówką na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w drogę asfaltową i zaraz potem przy znaku kierującym w prawo do wsi Palestyna, wjezdzamy prosto w drogę gruntową którą docieramy do Mirachowa, dalej częściowo szosą,  częściowo lasem do Reskowa i z Reskowa polnymi drogami do samego Chmielna.

Wycieczka była bardzo przyjemna, a na szlaku były ciekawe widoki.
(Niestety miejscami jest dość grząski piach, który utrudnia jazdę)